رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در فاز اول پویش ملی سلامت ۹ هزار و ۷۷۵ بیمار جدید مبتلا به فشار خون و ۴ هزار و ۵۱۶ نفر بیمار دیابتی در استان شناسایی شد. 
کد خبر: ۱۴۴۱۷۷۶

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی احمدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: از ۲۰ آبان‌ماه سال جاری تا پایان دی‌ماه پویش ملی غربالگری سلامت همزمان با سراسر کشور در استان اجرا شد.

 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فاز دوم پویش ملی سلامت از اول بهمن‌ماه سال جاری به مدت ۲ هفته در این استان اجرا می‌شود.

 

وی افزود: فاز دوم پویش ملی سلامت با موضوع نمک و با شعار « مصرف نمک تصفیه شده یددار، نمک کم اما تصفیه شده یددار» و لبنیات با شعار « از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی» برگزار می‌شود.

 

احمدی با اشاره به غربالگری فاز اول پویش ملی سلامت، اضافه کرد: در این مرحله ۹ هزار و ۷۷۵ بیمار جدید مبتلا به فشار خون و ۴ هزار و ۵۱۶ نفر بیمار دیابتی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

 

وی بیان کرد: در فاز اول پویش ملی سلامت ۹ هزار و ۷۹ نفر مشکوک به فشارخون و ۳ هزار و ۱۲۰ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شد که نسبت به جمعیت این استان، آمار قابل توجهی را شامل می‌شود که نیازمند توجه جدی از طرف مسؤولان و خود افراد است.

 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: یکی از عواملی که منجر به فشارخون در افراد می‌شود، مصرف نمک است که بخشی به صورت آشکار و بخش عمده‌ای به صورت نمک پنهان در خوراکی‌ها وارد بدن می‌شود.

 

وی تصریح کرد: میزان نمک مصرفی در کشور و چهارمحال و بختیاری ۲ برابر و مصرف نوشابه ۴ برابر متوسط جهانی است که افراد مشکوک به فشار خون و دیابت باید با رعایت اقدامات لازم و تغذیه مناسب از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنند.

 

احمدی تاکید کرد: مصرف نمک بسته به مکان و زمان متفاوت است و هیچ تناقضی بین روایات اهل بیت (ع) و علم نوین در خصوص استفاده از نمک وجود ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ کارشناس تغذیه در سراسر چهارمحال و بختیاری در مراکز بهداشت وجود دارد که به صورت رایگان به مراجعان خدمات ارائه می‌دهند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها